Case Diakonissalaitos
Diakonissalaitos sai avainrekisterin,
joka pysyy ajan tasalla
Helsingin Diakonissalaitoksen säätiö sr (Diakonissalaitos) on Suomen yksi suurimpia yksityisiä sote-palveluita tuottava taho. Diakonissalaitos tarjoaa tukitoiminnan lisäksi muun muassa palveluasumista asiakkailleen. Diakonissalaitoksella on myös ulkopuolisia asunto-osakeyhtiöitä, asuntoja ja liiketiloja, joita se vuokraa.
Avainten ja kulkutunnisteiden hallinta hoidettiin Diakonissalaitoksella ennen vanhanaikaisesti paperikuittauksilla. Vanhan avainrekisterin lomakkeiden hallinnointi ja avaininventaarion tekeminen oli erittäin haastavaa, minkä lisäksi ongelmia tuotti rekisterin ajantasaisuus ja oikean paperin löytyminen, kun avaimia palautetaan pitkän työ- tai asukassuhteen päätyttyä.
LokiTimen käyttöönotto sujui helposti
Vaihto uuteen avainhallintajärjestelmään on tapahtunut yllättävän sujuvasti, minkä lisäksi Sowellus on ollut aina tavoitettavissa ja vastaamassa asiakkaan kysymyksiin. “Käyttöjärjestelmä on helppo. Ei vaadi tutkintoa sen käyttämiseen, vaan sen oppii ihan varmasti kuka vain”, sanoo Diakonissalaitoksen kiinteistöassistentti Kaisla Haro.
”Kun järjestelmä on koko konsernin käytössä, säästöä tulee arviolta jopa tuhansia euroja vuodessa.” – Kaisla Haro, Kiinteistöassistentti / Diakonissalaitos
Uusi järjestelmä on kustannustehokas ja turvallinen
Diakonissalaitoksella LokiTime on käytössä avainten kuittauksen ja palautuksen yhteydessä, jotka hoituvat nyt helposti sovelluksella. Eniten Diakonissalaitoksella kuitenkin arvostetaan LokiTimen helppoa avaininventaariota ja sen tuomaa kustannustehokkuutta: “Näemme järjestelmästä heti, mitä avaimia ja kulkutunnisteita meillä on valmiina varastossa. Se tekee paljon säästöä, kun ei tarvitse tilata uusia avaimia kiinteistöön. Kun järjestelmä on koko konsernin käytössä, säästöä tulee arviolta jopa tuhansia euroja vuodessa.”
Myös LokiTimen tietoturva saa kehuja: “Sowellus on luotettava suomalainen kumppani, jolla on luotettava softa. LokiTime on helppo ottaa myös tietoturvan kannalta käyttöön. Ei tarvitse miettiä, meneekö tieto muualle.” toteaa Kaisla.
Avainhallinta käyttöön alue kerrallaan
Diakonissalaitos on ottanut LokiTimen käyttöön osa-alue kerrallaan. Tällä hetkellä yhtiön lähes koko pääkaupunkiseudun avainhallinta hoituu LokiTimen avulla.
“LokiTime on toiminut erinomaisesti, ja Sowelluksen henkilökunta on tosi avoimia kehitysehdotuksille. Asiakaspalvelu toimii, tilanteet ratkaistaan heti ja asiakkaalle annetaan näkyä ihan kuin me oltaisiin se tärkein asiakas. Suosittelisin LokiTimeä ihan kenelle vain kuka työskentelee avainhallinnan parissa: isännöinti, business parkit, vartiointiyritys, mikä ikinä. Hyöty on niin suuri” Kaisla Haro kertoo.
Asiakashyödyt
• Työajan ja kustannusten säästö
• Ajantasainen rekisteri kaikista avaimista ja toimipisteistä digitaalisessa muodossa.
• Selkeä ja tietoturvallinen prosessi avainhallintaan
• Luotettava kotimainen palveluntoimittaja
Lisätiedot:
Kaisla Haro
Kiinteistöassistentti, Helsingin Diakonissalaitoksen säätiö / Kiinteistöomaisuudenhoito
+358 50 532 5228
kaisla.haro@hdl.fi